Domingo és komolyzenekedvelok
Domingo és komolyzenekedvelok
Tartalom
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
A portál látogatói:
Indulás: 2005-11-12
 
Menü
 
PLACIDO DOMINGO internetes oldalai - P.Domingo web pages
 
INTERNETES TV- és RÁDIÓK A VILÁGBÓL! - VÁLASSZ KEDVEDRE!
 
50. évforduló STAATSOPER - 2017. május 19.
 
TELJES KONCERTEK DOMINGOVAL! - FULL CONCERTS!
 
TELJES CD ALBUMOK - Domingoval!
 
VEZÉNYEL: PLACIDO DOMINGO!
 
MONTSERRAT CABALLÉ felvételeiből
 
Franco ZEFFIRELLI életrajza és filmjei
 
OPERAFILMEK MAGYAR NYELVEN!
 
A MAGYAR OPERA NAGYJAI
 
TELJES OPERÁK, KONCERTEK webcímei (NEM csak Domingo!)
 
AAA Budapest 1987. - AIDA - PLACIDO DOMINGOVAL!
 
A HEGEDŰ HANGJA
 
VARNUS XAVÉR ÜL AZ ORGONÁNÁL!
 
GABRIELA BENACKOVA ÉNEKEL!
 
VERDI: FALSTAFF > GREGOR JÓZSEF
 
PJOTR ILJICS CSAJKOVSZKIJ műveiből
 
ANTONÍN DVORÁK műveiből:
 
EDITH PIAF énekel!
 
GREGOR JÓZSEF énekel!
 
CZIFFRA GYÖRGY ZONGORÁZIK!
 
MARIO LANZA énekel!
 
Barangoljunk zenehallgatás közben...

...a társ-művészetek oldalain:

http://www.szineszkonyvtar.
hu/

http://www.festomuvesz.
hu/


http://www.hung-art.hu/

http://merengo.hu/galeria
/?id=735

http://www.operakonyv.hu/

http://www.musor.radio.hu/

http://www.bomon.hu
/arcok.htm

http://www.anagykonyv.hu/

http://www.bookline.hu/

http://www.antikva.hu/

http://www.hangoskonyvek.
hu/

 
Ismeretfejlesztő JÁTÉKOK

http://gondolkodom.hu/ !!!!
UJDONSÁG!!! böngéssz, olvass, fedezz fel új ismereteket!

http://www.mult-kor.hu/

http://www.kvizpart.hu/

http://www.nold.hu/index.
php?mode=link&land=22

(válassz nyelvet!)

http://nyeremenyjatek.
lap.hu/

http://www.eszbonto.hu/
eszbonto/fullindex.php?oldal=jatekok/jatek.php

http://www.vakinfo.hu/
jatekok/index.php

http://www.diag.hu/
jatek.php

Jó szívvel ajánlanám még mindenkinek a
www.honfoglalo.hu
oldalon ismert játékot, de
sajnos nem engedi magát
használható módon ide
BEMÁSOLNI!

 

 
Nagy operák SZERZŐI
Nagy operák SZERZŐI : Giacomo Puccini (1858-1924)

Giacomo Puccini (1858-1924)

www.magazin.ujember.katolikus.hu  2006.02.08. 07:17

Tükör által, homályosan "Az ő zenéje nem a zenét mímeli, hanem az életet demonstrálja." (Csáth Géza)

Giacomo Puccini (Lucca1858december 22. – Brüsszel1924november 29.) a XX. század egyik legnépszerűbb olaszoperaszerzője volt. Műveiben főként az emberi érzésekre összpontosított: kis örömök, mindennapi kis események, nagy szenvedélyek és érzelmek jelennek meg, többnyire egzotikus környezetbe ágyazva. Hősei hétköznapi emberek. A Bohémélettüdőbajos Mimije, az elhagyott Pillangókisasszony, az öngyilkos Tosca mind a szerelem áldozatai, akik végül az életükkel fizetnek.


 

Giacomo Puccini továbbvitte és gazdagította azt a zenei örökséget, melynek tanulságait Monteverditől Mozarton, majd Verdin keresztül Wagnerig maguk után hagyták a zseniális elődök. Halálával, úgy tűnik, végérvényesen lezárult az operatörténet aranykora. Mi volt a titka? Talán az, amit a kortárs Csáth Géza írt róla egyik elemzésében, miszerint az új műfaj, a zenedráma feltalálója Wagner volt, de a hatás pszichológiai követelményeit, titkait csak Puccininek sikerült megfejteni. (...) Ennek a titoknak a kulcsa az a pszichológiai kérdés, hogy mennyit lehet adagolni a muzsikából, drámából és színpadból...

Csáth az idézett tanulmány megírásakor fenntartásokkal - sőt, enyhe lenézéssel - kezelte Puccini hatáskeltő művészetét. Látta népszerűségét, de mint szigorú és elfogulatlan kritikus, "hivatalos" fanyalgással véleményezte azt. A Nyugat lánya budapesti bemutatójáról közölt beszámolójában viszont leplezetlen lelkesedéssel írt a zene összehasonlíthatatlan eredetiségéről, a motívumok "jellegzetességéről és látnokszerű igazságairól", valamint arról, hogy - a betanításban közreműködő és a díszelőadáson forró ünneplésben részesített - Puccini ebben a művében is képes volt a továbblépésre, önmaga túlszárnyalására.

Puccini titka ennél azonban sokkal egyszerűbb: őszinte ember és őszinte muzsikus, aki nehezen és nagyon gondosan dolgozott. Műveiben sohasem "maradt kívül" a megzenésített cselekményen: zenébe öntött érzelmeit nem szégyellve lelkét tárta ki a nyilvánosság elé. Talán a "bizalom vonzása" magyarázza azóta sem csökkenő népszerűségét.

Puccini, az ember

A világjáró sikerember - a lelkes természetbarát és az "amatőr" vadász - leginkább Torre del Lagóban, tóparti villájának nyugalmában érezte otthon magát. Ugyanakkor rajongott a gépekért és a technikai újításokért: elsők között vásárolt magának autót és motorcsónakot. (Madama Butterfly című operáját - a sebesség mámorából egy időre kijózanodva - éppen egy autóbalesetet követő lábadozás közben komponálta.) Ha tehette, előszeretettel barkácsolt, többek között saját kivitelezésű öntözőrendszert épített ki tóparti "édenkertjében". Ifjúkori nélkülözéseit nem feledve bőkezűen jótékonykodott, és önzetlenül segítette a hozzá fordulókat. Szerénysége, közvetlensége széles körben népszerűvé tette.

A befutott zeneszerző nem volt "felhőtlenül boldog", kiegyensúlyozott ember. Részben magánéleti problémák nyomasztották: így feleségének, Elvirának többnyire indokolatlan féltékenykedései is. Egy ilyen alkalom - elmérgesedve - igazságtalanul meghurcolt, fiatal szobalányuk öngyilkosságához vezetett. Puccini eredendő érzékenysége depresszióba hajló melankóliával párosult. Nehezen dolgozta fel a világban észlelhető negatív változásokat, úgy érezte, az első világháborút követően a világ elfordult mindattól, ami számára a szépet és az értékeset jelentette. Jól jellemzi őt az alábbi levélrészlet: ...ha újra születnék, megint művész szeretnék lenni, hogy kottát írjak olyan szíveknek, amelyek várják. Ha szenvedve is, mégiscsak a munkában találom igazi örömömet. Szeretek tréfálkozni barátaim körében, madarakra vadászni, motorozni, autón száguldani - mind nagyszerű dolgok. De valahogy mégis tartalmatlanok. Viszont, ha gyötrődve és kínlódva dolgozom is, amíg komponálok: élek, csodálatosan élek.

Egyik káros szenvedélye, a dohányzás döntötte sírba. Elhatalmasodó gégerákja miatt 1924-ben egy brüsszeli klinikára vitték, ahol a kezelések közben szívrohamot kapott. Milánóban, a Toscanini család sírboltjában temették el ideiglenesen, majd 1926-ban a Torre del Lagó-i ház egyik kápolnává alakított szobájában helyezték örök nyugalomra.

Puccini áradó zenéi pontosan viszszatükrözik alkotójukat: melankóliáját, szentimentalizmusát éppúgy, mint kísérletező kedvét, hamisítatlan latin temperamentumát és sajátos humorát is.

Aki a lélek húrjain játszott

Jóllehet Puccini első operái - a Le villi (A lidércek) és az Edgar - a gyenge szövegkönyv és a dramaturgiai ügyetlenségek miatt nem válhattak az alaprepertoár részévé, zenei értékükben és drámai lendületükben gazdag, figyelemre méltó alkotások.

A Manon Lescaut 1893-as, nagy sikerű bemutatója szerzőjét ismert és keresett komponistává avatta. A Manon romantikából sarjadó, de azon jócskán túlmutató, egyéni hangvétele, tömörsége és meggyőző emberábrázolása már Puccini kiforrott stílusát mutatja.

Következő remekművéről, a Bohéméletről okkal mondhatjuk, hogy a "szeretet operája". A párizsi latin negyed "cifra nyomorúságú" világában játszódó történet elsősorban "átélhetősége" miatt megrázó. Nem találunk benne negatív szereplőket: a cselekményt nem szélsőséges indulatok mozgatják, hanem a szeretetből fakadó apró félreértések formálják igazi lelki drámává. Puccini páratlan dramaturgiai érzékét dicsérik a "jól elhelyezett" hangulatváltások, amelyek a felhőtlen vidámságba bensőséges pillanatokat, a melankóliába humort csempésznek.

A Toscát 1900 januárjában, Rómában mutatták be. Bizonyos szempontból máig az "operák operája", amelyet izgalmas, sodró lendületű cselekmény és a végsőkig felfokozott drámai erő jellemez. A századforduló minden ismérvét magán hordozó, "szecessziós" mű nem mentes Sigmund Freud és az "új tudomány", a pszichológia hatásaitól sem. Érdekesek a főszereplők teljesen eltérő karakterei, amelyeket Puccini a zene eszközeivel tesz árnyalttá és életszerűvé. A melodrámában Toscát - aki egy végsőkig kiélezett helyzetben a pszichológiai hadviselés eszközévé válik - mély vallásossága sem tudja visszatartani a gyilkosságtól.
Cavaradossi, a szabadgondolkodó festő, a tenorhős hagyományosabb operai típust képvisel. Scarpia, a brutális rendőrfőnök, külsőségekben megmutatkozó bigottságával és rideg eleganciájával rejti el valódi énjét: a kéjsóvár, alantas ösztönökkel teli, gátlástalan hatalomgyakorlót.

Ritkán lehet olyannyira felkavaró "élet-halál" harcot hallani, mint amilyet a mű második felvonásában a komponista zenébe foglalt. Puccininak ezt a hatást később sikerült megismételnie A Nyugat lánya "kártyajelenetében", ahol hasonló alaphelyzet után egy "idegölő" pókerjátszma dönt a főszereplők további sorsáról.

Az 1904-ben bemutatott Madama Butterfly "cselekménytelen" szövegkönyve Puccini számára a korábbiaknál is aprólékosabb zenei lélekrajzra adott lehetőséget, a gyermeki naivitás, a lelki tisztaság és a feltétlen bizalom áldozatává váló gésa ábrázolásában. A Butterfly színes, természeti hangképeivel, különleges zenekari effektusaival egyike az első "modern" operáknak.

Egyetlen operettje, A fecske sikertelen maradt. Távol állt személyiségétől ez a műfaj, így próbálkozása valójában egy lírai hangvételű, kevésbé fajsúlyos operát eredményezett.

A zenetörténetben ez idáig egyedülálló vállalkozás a Triptichon, amely három egyfelvonásost: A köpenyt, az Angelica nővért és a Gianni Schicchit foglalja magában. A zeneszerző eredeti szándéka szerint - melyet a művek indokolatlan "rangsorolásával" ma sokszor sajnos figyelmen kívül hagynak - az egy estén előadandó három operával a sokkoló, naturális drámát, a tiszta lírát és a harsány komédiát állította egymás mellé.

 

A hit tükre?

A "szárnyas oltár" központi darabja, az Angelica nővér különösen érdekes része az életműnek. Puccini számára a hit kevésbé volt beszéd-, mint inkább zenetéma. Ha nem is volt rendszeres vallásgyakorló, Isten létét, a megváltás művét olyan magától értetődő tényként kezelte, ahogy ezt itáliai honfitársai általában. Minden bizonnyal hatással volt rá rajongva szeretett édesanyjának mély vallásossága, és a luccai templom is, ahol egykor a szertartásokon rendszeresen orgonált. Puccini egyik húga, Iginia apáca lett, így a zeneszerző számára nem volt idegen az a kolostori környezet, amelyet az Angelica nővérben megörökített. A komponista - ahogyan a Tosca esetében is - egy pap barátja, Don Pietro Panichelli segítségét kérte a latin nyelvű részek szövegezéséhez.

Puccini operája - ha nem is tudatos, de - valódi hitvallás. A művet záró csodajelenetben igazi "zenei csodát", "szent zenét" alkotott. A cselekmény szerint a sokat szenvedett apáca - akit nemesi családja törvénytelen kapcsolata és gyermeke miatt kitagadott és zárdába kényszerített -, miután megtudja, hogy születése óta nem látott kisfia meghalt, gyógyfüvekből kivont mérget iszik. Mikor ráébred tettére, irgalomért könyörög. Angyalokkal körülvéve Szűz Mária jelenik meg előtte, aki érte küldi a gyermeket. Puccini határozott elképzelése szerint a műben csoda történik, és nem Angelica képzelgéséről van szó, ahogy ezt a mai operarendezők - félve a történet kétségtelen szentimentalizmusától - gyakorta értelmezik. De a történetnél sokkal fontosabb a zenei megfogalmazás, amely egyenesen a misztikusok lelki eksztázisára emlékeztet. A néhány percnyi, koncentrált zárójelenetben a "fizikai" csoda már akkor elkezdődik, amikor a haldokló rádöbben tettének súlyára, és kétségbeesésének disszonanciái mögött a megváltás üzenetével megszólal az angyali kórus. A következő fázisban az énekszólam mintegy ráhangolódik, rásimul a mennyei seregek dallamára. Érzékelteti, hogy az esendő ember a földi élet végének küszöbén már látja a fényt, de az érdemtelenség tudata még elég erős benne, hogy szinte el se merje hinni Isten kiáradó, lassan tapinthatóvá váló szeretetét. De a kétségnek többé nincs helye: a zenekar és a kórus a pillanatig tartó zenei csúcsponttal végleg eloszlatja a kétkedést, és a szenvedőt a túlvilág fényébe vonja. A csoda kiteljesedve tündököl. Elfogynak, mintegy értelmüket vesztik a szavak, csak az elragadtatás sóhajai tudatják velünk, hogy egy ember a földi szenvedések után hazatalált. A zenekar és a kórus "mennyei", illetve a halottat búcsúztató, lágyan bongó lélekharang "földi" hangjai éteri pianóban foszlanak szét. A hallgató pedig bizonyos abban, hogy Puccini egyetemes értelemben hitte mindazt, amit a zene nyelvén, az egyes ember életén keresztül megjelenített.

* * *

Remekmívű hattyúdalát, a Turandotot nem tudta befejezni. A mesebeli Pekingben játszódó opera utolsó jelenetének hangszerelését Franco Alfanóra bízták. Az ismert történet szerint az 1926-os, milánói ősbemutatón, Liú - a történet szeretetre méltó, önfeláldozó szereplőjének - halálakor Arturo Toscanini, az előadás karmestere leintette a zenekart. Szembefordult a közönséggel, és könnyeivel küszködve csak annyit mondott: "Ennél a résznél halt meg a Mester."

Puccini művészi alázatának bizonyságául álljanak itt alábbi sorai: Amit az üres kottasorra írok, vagy zongorámon fantáziálok, annyiszor különbözik attól a meghatározhatatlan valamitől, ami a szívemben és a fantáziámban dalol. Amit írtam, többé vagy kevésbé, de mindig csak úgy hasonlított ahhoz, mint fordítás az eredetihez. Mintha a szépség egy kristálytiszta üvegen át tárulna elém, amely azonban már az első lélegzetvételre befátyolosodik, és az abszolút szépség elmosódik.

Pallós Tamás

 
Óra
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Nézelődj! Érdemes!

Egy fantasztikus hang, aki már sajnos nincs velünk!
POLGÁR LÁSZLÓ - emlékoldala

kataliszt.blogja sok-sok érdekes olvasnivalóval

 

Komolyzene lap - Megbízható válaszok profiktól

 

http://www.muveszetekpalotaja.hu/

http://www.opera.hu/

http://www.zene.hu/

http://www.kulturinfo.hu/

http://www.terasz.hu/

http://www.bfz.hu/ 
(Budapesti Fesztiválzenekar honlapja)

http://www.fesztivalvaros.hu/hu/hirek

http://www.muveszetek.com/lexikon/

http://www.momus.hu

http://www.gramofon.hu/
 

 

 
PLACIDO DOMINGO - Budapest, 2016. augusztus 10.
 
INTERJÚK DOMINGOVAL !
 
HÁROM TENOR CONCERTEK and REHEARSALS
 
BUENOS AIRES - 2011. március 24. PLACIDO DOMINGO SZABADTÉRI KONCERTJE
 
AAAA PLACIDO DOMINGO - FIESTA - BUDAPEST - 2002
 
CESKY KRUMLOV - 2011. augusztus 20. PLACIDO DOMINGO koncertje
 
OPERALIA 2009. augusztus 8. - GÁLA-KONCERT - PÉCS
 
AAAA DOMINGO és BARÁTAI - BUDAPEST - 2005.
 
PLACIDO DOMINGO BUDAPESTEN
 
ANDREW L. WEBBER: REQUIEM - DOMINGOVAL!
 
WALDBÜHNE - 2006 - DOMINGO
 
VERDI: REQUIEM - vezényel: P.DOMINGO
 
VERDI: REQUIEM - énekel: P.DOMINGO
 
Egy dal - sok kép DOMINGORÓL!
 
MASCAGNI: PARASZTBECSÜLET - DOMINGOVAL!
 
F.M.TORROBA: LUISA FERNANDA - Vidal: P.DOMINGO!
 
ALBÉNIZ Isaac: MERLIN - DOMINGOVAL!
 
ALFANO: CYRANO DE BERGERAC - DOMINGOVAL!
 
BIZET. CARMEN - DOMINGOVAL!
 
BIZET: GYÖNGYHALÁSZOK - DOMINGOVAL!
 
BELLINI: NORMA - Domingoval !
 
BOITO: MEFISTOFELE - Domingoval!
 
Daniel CATAN: IL POSTINO - Domingoval!
 
Csajkovszkij: PIKK DÁMA - DOMINGOVAL!
 
DOMIZETTI: ANNA BOLEYNA - DOMINGOVAL!
 
DONIZETTI: LAMMERMOORI LUCIA - DOMINGOVAL!
 
DONIZETTI: ROBERTO DEVEREUX
 
GIORDANO: ANDREA CHENIER - DOMINGO!
 
GIORDANO: FEDORA - Domingoval!
 
GOUNOD: FAUST
 
GLUCK Willibald: IPHIGÉNIA TAURISZBAN - DOMINGOVAL!
 
HANDEL: TAMERLANO - Bajazet - PLACIDO DOMINGO!
 
MASSANET: LE CID - DOMINGOVAL!
 
MASSANET: THAIS - Domingoval!
 
MASSANET: WERTHER - Domingoval !
 
MENOTTI: GOYA - Domingoval!
 
MEYERBEER - A PRÓFÉTA Domingoval!
 
MEYERBEER - AZ AFRIKAI NŐ (L\'Africanaine)
 
OFFENBACH: HOFFMANN MESÉI - DOMINGOVAL!
 
R.LEONCAVALLO: PAGLIACCI (BAJAZZÓK) - DOMINGOVAL!
 
PUCCINI: BOHÉMÉLET - DOMINGOVAL!
 
PUCCINI: A KÖPENY (Il Tabarro) DOMINGOVAL!
 
PUCCINI: A NYUGAT LÁNYA (La Fanciulla del West) DOMINGOVAL!
 
PUCCINI: GIANNI SCHICCHI - Domingoval!
 
PUCCINI: LA RONDINE - DOMINGOVAL!
 
PUCINI: LE VILLI - DOMINGOVAL! FULL OPERA
 
PUCCINI: MANON LESCAUT - DOMINGOVAL!
 
PUCCINI: TOSCA - DOMINGOVAL!
 
PUCCINI:PILLANGÓKISASSZONY (Madama Butterfly) DOMINGOVAL!
 
PUCCINI: TURANDOT - DOMINGOVAL!
 
SAINT-SAENS: SAMSON és DELILAH - DOMINGOVAL!
 
VERDI: AIDA - DOMINGOVAL!
 
VERDI: A VÉGZET HATALMA (La forza del Destino) DOMINGOVAL%
 
VERDI: A KÉT FOSCARI (I due Foscari) DOMINGOVAL!
 
VERDI: ÁLARCOSBÁL - Un Ballo a maschera !
 
VERDI: DON CARLOS - Domingoval!
 
Verdi: ERNANI Domingoval!
 
VERDI: IL TROVATORE (tRUBADÚR) Domingoval!
 
VERDI: GIOVANNA D\'ARCO - DOMINGOVAL!
 
VERDI: LUISA MILLER - DOMINGOVAL!
 
VERDI: MACBETH - Domingoval !
 
VERDI: NABUCCO - Domingoval! 2013.
 
VERDI: OTELLO - DOMINGOVAL!
 
VERDI: RIGOLETTO - a mantuai herceg P.DOMINGO!
 
VERDI: SIMON BOCCANEGRA - Domingoval!
 
VERDI: STIFFELIO - DOMINGOVAL!
 
VERDI: SZICILIAI VECSERNYE - Domingoval !
 
VERDI: TRAVIATA - DOMINGOVAL!
 
WAGNER: LOHENGRIN - DOMINGOVAL!
 
WAGNER: PARSIFAL - DOMINGOVAL!
Tartalom
 
WAGNER: TISTAN und ISOLDE - Domingoval!
 
WEBBER: OBERON
 
VIVALDI, HANDEL, ROMEAU: THE ENCHANTED ISLAND (Met 2012)
 
ZANDONAI: FRANCESCA DA RIMINI - DOMINGOVAL!
 
Tartalom

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal