Friss hírek : Bryn Terfel és Antonio Pappano: az álomcsapat |
Bryn Terfel és Antonio Pappano: az álomcsapat
hu.euronews.com/ 2016.03.31. 20:50
Régi, kipróbált munkakapcsolat van Bryn Terfel és a londoni királyi operaház között. A világhírű wales-i basszus-bariton huszonnégy éve lépett először a Covent Garden színpadára.
... - Antonio Pappanóval először Chicagóban találkoztam talán tizenhét éve. A Falstaffoit vezényelte. Már tizenöt éve van a londoni királyi operánál, tehát a legtöbb új szerepet az ő irányításával próbáltam be. Kétségtelenül énekesközpontú karmesterről van szó, együtt lélegzik az énekesivel, még a zenekari árokból is hallani a lélegzését. Elképesztő lelkesedés dolgozik benne, és ez mindenkire ösztönzőleg hat körülötte. Lehet kicsit traccsolni is vele, tréfálni. Ha borokról beszélgethet, megfeledkezik még Borisz Godunovról is. Különösen ha olasz borokról van szó. ...
- Számomra ez a legfontosabb operaház a világon, a topliga – mondta Terfel. – Mindenki itt akar énekelni, itt akar játszani, itt akar rendezni, itt akar vezényelni. Úgy gondolom, hogy a királyi operaház minden tekintetben felér a neve keltette várakozásokhoz.
- Az első szerepem Masetto volt a Don Giovanniban – emlékezett vissza az énekes. – Johannes Schaaf produkciója volt, Sir Thomas Allen énekelte Don Giovannit, Claudio Desderi pedig Leporellót. Csodálatos énekesek, akikkel nem csak megtiszteltetés volt fellépni, de sokat lehetett tanulni is tőlük erről a csodálatos művészetről, és én minden információmorzsát örömmel fogadtam tűlük. Minden próbát végignéztem a színpad a takarásból.
- Bryn igazán titokzatos művész – beszélt kollégájáról Pappano. – Olyan dolgokat hoz ki magából, amiről nem is sejtenéd, hogy ott vannak benne, végtelenül képes a megújulásra. Soha nem énekli ugyanazt a mondatot kétszer egyformán, még ha háromszor, négyszer, ötször futunk is neki egy próbán, mindig máshogy csinálja. Ha ő ott van, nem lehet rutinból dolgozni, folyamatosan készülni kell a meglepetésre.
Terfel sem fukarkodik a dícsérő szavakkal.
- Antonio Pappanóval először Chicagóban találkoztam talán tizenhét éve. A Falstaffoit vezényelte. Már tizenöt éve van a londoni királyi operánál, tehát a legtöbb új szerepet az ő irányításával próbáltam be. Kétségtelenül énekesközpontú karmesterről van szó, együtt lélegzik az énekesivel, még a zenekari árokból is hallani a lélegzését. Elképesztő lelkesedés dolgozik benne, és ez mindenkire ösztönzőleg hat körülötte. Lehet kicsit traccsolni is vele, tréfálni. Ha borokról beszélgethet, megfeledkezik még Borisz Godunovról is. Különösen ha olasz borokról van szó.
|