Jó szívvel ajánlanám még mindenkinek a www.honfoglalo.hu oldalon ismert játékot, de sajnos nem engedi magát használható módon ide BEMÁSOLNI!
Friss hírek
Friss hírek : Plácido Domingo: Sokat tanulok a fiataloktól
Plácido Domingo: Sokat tanulok a fiataloktól
origo.hu 2017.08.31. 08:27
VERASZTÓ ANNAMÁRIA 2017.08.30.
A nevével fémjelzett júniusi fesztivál után Plácido Domingoújabb magyarországi programot tervez: ezúttal az általa létrehozott operaverseny díjazottai lépnek majd fel Győrben, szeptember 2-án. Az ünnepelt operaénekes, karmester és operaigazgató 76 évesen is folyamatosan dolgozik: nyaráról, feladatairól, kifogyhatatlan energiáinak forrásáról is beszámolt az Origónak e-mailben, amikor a közelgő győri koncert apropóján válaszolt a kérdéseinkre.
Júniusban lefektette egy új hagyomány alapjait – akkor rendezték meg ugyanis először a Pécs- Plácido Domingo Classics elnevezésű fesztivált. Milyen volt ennek alkalmából operaszerepben térni vissza a magyar közönség elé?
Miután több stadionkoncertet is adtam Magyarországon az elmúlt évtizedben, nagy öröm volt, hogy Pécsen ezúttal egy teljes, Nagy Viktor által rendezett szabadtéri operaelőadáson énekelhettem a magyar közönségnek Germont szerepét a Traviatá-ban, méghozzá egy rendkívül tehetséges szoprán, Marina Rebeka és egy olyan fiatal művész, Joshua Guerrero oldalán, aki nemrég végzett az általam alapított Young Artistelnevezésű programban, Los Angelesben. Szabadtéri helyszínen adni elő ezt az operát kihívást jelentett az összes énekesnek. Számomra ráadásul ez volt az első alkalom, hogy Magyarországon, teljesen szcenírozott operában bariton szerepben álltam színpadra, sőt 1987 óta ez volt az első alkalom, hogy teljes operaelőadásban vettem itt részt. Az elmúlt nyolc év leforgása alatt viszont immár ötödször jártam Pécsen, és remélem, hogy még sokszor lesz alkalmam visszatérni!
Hogyan áll Giorgio Germont figurájához? Könnyű vele azonosulnia a színpadon?
Júniusban lefektette egy új hagyomány alapjait – akkor rendezték meg ugyanis először a Pécs- Plácido Domingo Classics elnevezésű fesztivált. Milyen volt ennek alkalmából operaszerepben térni vissza a magyar közönség elé?
Miután több stadionkoncertet is adtam Magyarországon az elmúlt évtizedben, nagy öröm volt, hogy Pécsen ezúttal egy teljes, Nagy Viktor által rendezett szabadtéri operaelőadáson énekelhettem a magyar közönségnek Germont szerepét a Traviatá-ban, méghozzá egy rendkívül tehetséges szoprán, Marina Rebeka és egy olyan fiatal művész, Joshua Guerrero oldalán, aki nemrég végzett az általam alapított Young Artistelnevezésű programban, Los Angelesben. Szabadtéri helyszínen adni elő ezt az operát kihívást jelentett az összes énekesnek. Számomra ráadásul ez volt az első alkalom, hogy Magyarországon, teljesen szcenírozott operában bariton szerepben álltam színpadra, sőt 1987 óta ez volt az első alkalom, hogy teljes operaelőadásban vettem itt részt. Az elmúlt nyolc év leforgása alatt viszont immár ötödször jártam Pécsen, és remélem, hogy még sokszor lesz alkalmam visszatérni!
Hogyan áll Giorgio Germont figurájához? Könnyű vele azonosulnia a színpadon?
Bizonyos értelemben egyszerű Giorgio Germont-nal azonosulni, más értelemben viszont a legkevésbé sem. Germont a korának egy tipikus alakja, aki őszintén aggódik amiatt, hogy a fia liaisonja egy kurtizánnal tönkreteheti az egész család hírnevét, és megakadályozhatja, hogy a lánya jól mehessen férjhez. De ezzel együtt Germont
álszent is, hiszen pontosan látja, hogy Violetta jó ember, aki már változtatott az életén, és tönkretenné őt, ha vissza kellene térnie a régi életviteléhez – ennek ellenére pontosan ennek a szörnyű áldozatnak a meghozatalára kényszeríti. És ugyanígy képmutató a fiával kapcsolatban is, amikor szemrehányást tesz neki azért, ahogyan Violettával bánt – miközben ő maga is rettenetesen bánt vele. Végül megbánja ugyan, amit tett, de akkor már túl késő.
A partnerét, Marina Rebekát sokan az elmúlt 50 év legjobb Violettájának tartják. Ön hogyan látja, mi teszi őt különösen alkalmassá erre a szerepre? Hogyan inspirálják egymást a híres duettjükben?
Én soha nem mondok olyasmit, hogy ez vagy az a „legjobb" ebben vagy abban a szerepben, mert ezzeI sok kiváló művészt szorítanék méltatlanul háttérbe. Violetta kétségtelenül a legnagyobb szopránszerepek egyike, és ez rengeteg csodálatos szopránénekesnőből hozta ki a legjobbat, Marina Rebekát is beleértve, akinek gyönyörű a hangja, és pontosan olyan a színpadi jelenléte, amilyet ez a szerep megkíván. A hosszú közös duettünk a második felvonásban pedig az egész opera gerincét adja – a Violetta és Germont közti adok-kapoknak tükröznie kell azt, ahogyan az érzelmeik folyamatosan hullámoznak. Kiváltságnak érzem, hogy ezt a csodálatos zenét Marinával szólaltathattam meg, először Bécsben, aztán Valenciában, legutóbb pedig Pécsen.